Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Van VMBO naar MBO, welk OKR?

  • Marleen

    Van Harte met de geboorte van deze wolk van een dochter.

    Ik heb al meteen een brandende vraag:

    Een kwetsbare leerling, die nú op het VMBO/LWOO zit komt volgend jaar naar ons chaotische MBO. De ouders, en ook wijzelf zijn ervan overtuigd dat e.e.a niet zal lukken zonder steun uit het Rugzakje. Om de 6 maanden observatietijd te omzeilen, hebben wij de toeleverende school gevraagd om het OKR te schrijven. Ik heb ze een leeg OKR toegstuurd, voor het MBO. Maar daar kán die school weinig mee, want zij zijn een VMBO. Is het niet handiger, en juister, dat deze school de OKR bestemd voor het Voortgezet Onderwijs invult?

    Met dank,

  • Swartdam

    De eerste vraag die in mij opkomt is hoe deze leerling dus de VMBO heeft doorlopen zonder rugzakje . Uit u woorden begrijp ik dat daar geen sprake van is geweest . Is dat wel het geval maar dat maak ik niet uit u verhaal op dan zal de huidige school en de eventuele ambulante begeleider hier een antwoord op moeten geven .

    Ik ben bijzonder benieuwd hoe dit kind begeleid of juist niet de schoolperiode heeft doorstaan .

    Uiteraard moet er een diagnose zijn uit een van de clusters . Ook kinderen uit het V.M.B.O hebben recht op een rugzak en de leidinggevende zijn zeker in staat om een OKR in te vullen . Dat is immers ook mijn ervaring geweest met mijn zoon (VMBO) en een rugzak

    Ik denk niet dat het mogelijk is om de zes maanden observatietijd te omzeilen als het hier gaat om een leerling voor een rugzak indicatie .

    Mijn advies is dan ook om alles en alles te zetten op de huidige school , gr Bernadette

  • Nicht Lena

    Dank je wel voor je reactie, excuus dat ik nu pas reageer. Ik zal het toelichten. De aspirant deelnemer komt uit het LWOO onderwijs. Daar zijn de klassen kleiner, minder chaos aan leerlingen en docenten, meer faciliteiten voor extra hulp en aandacht. Wij denken dat hij het, op ons relatief grote MBO, niet redt zonder extra hulp.

    Natuurlijk kunnen ze op zijn oude school een OKR schrijven, maar wij vroegen ons af of die van het model MBO of het model VO moest zijn. Inmiddels is de toeleverende school maar begonnen met een VO exemplaar. Daar zit hij tenslotte nú.

  • Marleen

    Oeps, nickje van een andere pagina..sorry.. Misschien wil de lieve webmaster mijn naam in het vorige bericht veranderen en dit bericht weghalen…